Kos brengen, ziekenhisbezoek en kampvuur - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu Kos brengen, ziekenhisbezoek en kampvuur - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu

Kos brengen, ziekenhisbezoek en kampvuur

Door: Romi en Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rene

21 Juli 2016 | Namibië, Rehoboth

Hoi allemaal,

Er stond vandaag veel op de planning. Kleine groepjes konden de jongeren zich opgeven voor verschillende activiteiten.

Een van de opties was een bezoek aan het ziekenhuis, waar Marieke, Rosanne, Marith en Romi heen gingen. Het was een hele indrukwekkende ervaring. Er lagen kinderen in het ziekenhuis die gewoon aan hun lot over waren gelaten. Waarvan de ouders hen hadden achtergelaten. Wat wel opviel is dat er toch veel moeders aanwezig waren. Dat is een mooi teken van aandacht. Het hele ziekenhuis op zich was trouwens ook nog erg luxe. Dat viel me heel erg mee, voor het idee dat je Afrika bent. Al met al was het echt heel fijn om ook dit eens bij te wonen.

Een andere optie was om eten te koken voor de mensen in de wijk. Dinsdagmiddag hadden we beloofd aan mensen in een shabien, een drankuis, dat we eten zouden komen brengen. Vier mensen gingen voorbereiden: Corinne, Jessie, Marjolein en Willeke. Op het menu stond maispap dus we gingen naar de winkel om de ingredienten te halen. Na het middageten gingen we onder leiding van Patrina de maispap koken. Rond een uur of 2 vertrokken we met de hele groep naar de shabiem om de maispap uit te delen. Toen we weg gingen na het uitdelen kwamen we erachter dat we bij de verkeerde shabiem waren geweest, dus zijn we terug gegaan om de borden en de bekers om te spoelen zodat we door konden naar de tweede shabien. Daarna moesen we snel terug want Arjan stond op ons te wachten voor een rondleiding over het argrarische project.

's avonds hebben we een kampvuur gehad bij Arjan. We hebben het spel over de streep gedaan. Dit was heel indrukwekkend. Door dit spel is er nu meer openheid in de groep.

• 22 Juli 2016 - 14:28

Henk En Janneke:

Zo fijn om weer wat te lezen en de 1ste foto's te zien.
    Ik wou dat ik een vliegje was.......

• 22 Juli 2016 - 18:52

Robert En Maaike:

Mooie activiteiten en leuke foto's, veel plezier en zegen!

• 22 Juli 2016 - 20:13

Hans En Anneke:

Mooi om zo wat indrukken te krijgen van jullie avontuur door de blog en de foto's!

• 22 Juli 2016 - 23:26

Mirjam, Merel & Roos:

Wat fijn om te lezen dat jullie nu al een mooie tijd hebben met elkaar! De foto's zijn een mooie aanvulling op jullie verslag. Veel zegen, lieve schatten <3 xxx (Dikke kus voor Thom & Rene;))

• 23 Juli 2016 - 07:01

Hanneke:

Wat een ervaringen allemaal, leuk om zo een beetje mee te 'reizen'
    Liefs van de Pinksterbloem