Wat een ervaringen! (woensdag/donderdag) - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu Wat een ervaringen! (woensdag/donderdag) - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu

Wat een ervaringen! (woensdag/donderdag)

Door: Ouderenverwengroep

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 Juli 2016 | Namibië, Rehoboth

Hallo lieve allemaal,

Vandaag weer een nieuwe blog om jullie weer mee te laten proeven aan wat wij hier allemaal beleven. Het is zo veel en zo divers, dus het is lastig te beschrijven, maar we doen ons best en zullen thuis natuurlijk onze persoonlijke verhalen delen! ;-)

Nog even terugblikkend op dinsdagavond, we hebben ontdekt dat Marieke ontzettend goed over hekken kan klimmen; de redder in nood!
(Kusje aan Daniel)

Zoals in de vorige blog is beschreven, is er op woensdagochtend een groepje jongeren met Frans naar het ziekenhuis geweest om de kinderen te verschonen, te wassen en drukkies (knuffels) te geven.
Het is zo heftig om die kinderen zo te zien, omdat de ogen zo levenloos staan. Het is dan wel supermooi om die kinderen de aandacht te geven die ze zo ontzettend hard missen en dus ook nodig hebben.

Op woensdagochtend zijn Gerda, Lois, Sven, Marieke en Rosanne de wijk in geweest met RKC-medewerkers Hanneke en Yvon om de ouderen uit te nodigen voor de ouderenverwenochtend van donderdag.
Geweldig om te zien hoe je alleen door 'Morre' (goedemorgen) te zeggen en te glimlachen, hun al kunt laten stralen. Dat stukje aandacht is ook voor hun ontzettend hard nodig!

De muziekgroep heeft deze ochtend geoefend voor de avond'dienst'.

'S middags was het tijd voor de kidslub! Gewoon onder een boom midden in de wijk met meer dan 400 kinderen. Eerst hebben we samen met de kinderen liedjes gezongen en daarna hebben we het verhaal van David en Goliath uitgebeeld in een toneelstuk. Als afsluiting kregen de kinderen allemaal iets lekkers en was er natuurlijk een hele sessie aan foto's, drukkies en lol.

'S avonds aten we vetkoek (een soort oliebol zonder iets erin) met curry (leek een beetje op snert) samen met alle werknemers van het RKC.
Daarna hadden we ook nog samen een kleine zangdienst.
Toen gingen de werknemers naar huis.
Vervolgens vertelde Matthe ons een verhaal en hield hij een klein praatje, waarna er een moment was voor aanbidding, bidden voor elkaar en wat je dan ook maar wilde om te doen. Het was ontzettend indrukwekkend en voor iedereen weer heel anders.
Napraten in het huisje van de meiden en toen lekker slapen.

Donderdagochtend begonnen we met het ophalen van de Opa's en Oma's (ouderen) voor de verwenochtend. Prachtig hoe die mensen zo hun best doen om goed voor de dag te komen! Ze hadden allemaal hun mooiste kleren aangedaan en hun lekkerste geurtjes (nouja, lekker...?) op gedaan.
Ze werden ontvangen met lekker appelkoek en koffie/thee.
Ook hebben we nog even gezongen en natuurlijk, niet te vergeten, gezongen voor de jarige: Thom! Hij is vandaag 18 geworden en dat konden we uiteraard niet onopgemerkt laten. Er waren kaarsjes van 'Happy Birthday' op de appelkoek en hij kreeg een prachtige glitterslinger om. Wat kan je je nog meer wensen als je in Namibie jarig bent?! ;-) Reacties waarin hij gefeliciteerd wordt, zullen persoonlijk met hem gedeeld worden.
Toen konden de Opa's en Oma's lekker hun voeten laten wassen, hun nagels laten lakken en een gezichtsmasker laten doen. Vooral de Oma's hebben ontzettend genoten van het verwennen en de Opa's vonden de koek erg lekker! ;-)

Nu is het tijd voor de refreshgroepjes (groepjes waarmee je bespreekt hoe je de reis ervaart en een stukje uit de Bijbel deelt), dus de donderdagmiddag zal later worden beschreven.

Liefs aan iedereen, van iedereen!

• 28 Juli 2016 - 20:38

Henk En Janneke:

Ik kijk wel een aantal keer op een dag of er een nieuw stukje is en nu heb ik hem alweer uit. Ik krijg niet genoeg van die verhalen en wordt echt benieuwd naar de live-verslagen:)Fijn dat jullie echt van betekenis zijn voor de mensen daar! Jullie maken het verschil! Zegen!!

• 28 Juli 2016 - 20:55

Casper:

Super gaaf!!! Bedankt voor jullie verslag weer!

• 28 Juli 2016 - 22:01

Wolter Evelien Bram Jesse:

Fijn om weer even te lezen wat jullie beleven.
    Levensveranderende belevenissen en ervaringen.

En speciaal voor Thom: Van harte gefeliciteerd kerel.

Tot de volgende keer maar weer.

• 29 Juli 2016 - 10:46

Oma Fenny:

Wat een rijke ervaring doen jullie daar met elkaar op. Fijn om alles te kunnen lezen.

• 29 Juli 2016 - 16:46

Els :

Wauw wat een belevenissen weer! Erg fijn om te lezen wat jullie allemaal doen en kunnen betekenen voor de mensen en kinderen daar! Zo leuk om elke dag jullie een beetje te kunnen volgen. Volgens mij vliegt de tijd! Dus geniet nog even van deze unieke tijd samen!

• 29 Juli 2016 - 20:55

Robert Broeksema:

natuurlijk kan Marieke goed klimmen. Moest ook wel eens door haar slaapkamerraam klimmen....

• 30 Juli 2016 - 22:28

Maarten H:

Wat een ervaringen idd!! super om zo up to date blijven! Go for it!!