Eigen dienst, Oanab Dam en braai - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu Eigen dienst, Oanab Dam en braai - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu

Eigen dienst, Oanab Dam en braai

Blijf op de hoogte en volg Rene

01 Augustus 2016 | Namibië, Rehoboth

Hallo vaders, moeders, vrienden en familie,
Gister was het een bijzondere dag. Iedereen was zo'n beetje gezond en we hadden een jarige in ons midden, namelijk Corine. Dat hebben we natuurlijk flink gevierd, we zijn de ochtend dus al begonnen met zingen, confetti en kadootjes. We mochten deze ochtend uitslapen, omdat iedereen heel moe was van het ziek zijn. We zijn de ochtend dus rustig begonnen en zaten pas om half 10 aan de ontbijttafel. Na het ontbijten hadden we onze eigen dienst. Deze dienst werd muzikaal begeleid door Danielle en Aron. Nadat we lekker gezongen hadden, vertelde rene iets over toewijding. Dit was best wel een lasting onderwerp voor veel mensen. Na de dienst maakte Marieke bekend dat ze had besloten om zich 's middags te laten dopen. Niet lang daarna zei Danielle ook dat ze zich wou laten dopen. We zouden die middag naar oanab dam gaan, dus daar ging het allemaal gebeuren. Eerst snel wat gegeten en daar gingen we. In de auto op weg naar oanab dam besloot Joanne opeens ook om zich te laten dopen. Toen hadden we al 3 dopelingen. Super gaaf natuurlijk. Eerst hebben we lekker gerelaxed en milkshakes gedronken. Sommige durfden het zelfs aan om het ijskoude water in te gaan. Om 15:00 zijn we naar een strandje gegaan, waar om 15:30 de doopdienst begon. eerst gingen we zingen en daarna vertelde Matthe iets over jozua 1. Na het zegje van Matthe waren de drie dopelingen aan de beurt. Omstebeurten vertelden zij hun getuigenis. En daarna begon het grote en koude feest. Na de doop hebben we nog een herdenkingsplek gemaakt. we moesten allemaal een steen pakken en die hebben we daar op een grote hoop gelegd. Als herdenking van de doopplek.
Na de doopdienst hadden we een lekkere bbq gepland. Hier moesten we ook op de Namibische manier eten, dus zonder vork en mes. Alleen gaven veel mensen dat al snel op.
Na het braaien zijn we in vershillende groepjes Block E in gegaan. We hebben hier gebeden voor de shabins en met mensen gepraat. Bij het ene groepje gebeurde meer dan de ander. Het was namelijk best wel rustig deze avond. En we kunnen natuurlijk wel bidden en praten met deze mensen, maar uiteindelijk moeten ze toch echt zelf de keuze maken. En dat is eigenlijk wat we ze o.a. proberen duidelijk te maken. het is best wel bizar hoe die mensen daar leven. We kwamn bij een shabin waar gewoon een kind tussen de dronken mensen liep. Dat kind moest eigenlijk slapen, maar kon niet slapen door de harde muziek.
Na deze ervaringen hebben we nog eens Corine haar verjaardag gevierd met taart en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

Vandaag staat weer de kidsclub op het progamma. We hebben vanochtend al flink wat voorbereidingen getroffen. We zijn begonnen met boodschappen, we hebben koekjes, spikkels en glazuur gekocht. In total ongeveer 560 koekjes. dus hopen dat we genoeg hebben. Deze hebben we bekleed met glazuur en spikkels, om dee weer uit te delen als ze weer naar huis gaan. Ook is er een bouwploeg weggeweest en zijn er een paar naar het ziekenhuis geweest. We hebben bij het ziekenhuis speelgoed uitgedeeld. Daar waren de kinderen erg blij mee. We konden zelfs een paar glimlacen zien, wat echt haast niet voorkomt bij die kinderen. Zelfs een jongetje die voor het eerst heeft gelachen deze twee weken. Echt heel mooi om te zien.
Zonet hebben we lekker geluncht en nu zijn we ons aan het voorbereiden voor de kidsclub die om 14:00 begint.

Bedankt alweer voor het lezen van onze blog en dikke drukkies,
van ons!

• 01 Augustus 2016 - 19:28

Evelien:

Wat geweldig om jullie blog weer te lezen.

Supergaaf dat Marieke, Danielle en Joanne zijn gedoopt. Brrrr......in het koude water.

Fijn dat jullie allemaal weer konden genieten van de braai.

Geniet nog even van de laatste dag daar.

Drukkies terug van ons voor iedereen.

• 01 Augustus 2016 - 20:16

Henk :

Wow, heel bijzonder. Kregen gisteren een bericht: Heey ik laat me straks dopen:):) Je kunt wel raden wat er dan door je heen gaat:) Heel bijzonder allemaal.
    Zegen allemaal deze laatste dag!

• 01 Augustus 2016 - 21:09

Henk En Janneke:

Tof om te lezen, maar uhm, maken jullie geen foto's meer? ;)

• 01 Augustus 2016 - 23:16

Els:

Wat fijn dat iedereen weer beter is en dat Corine's verjaardag uitgebreid gevierd kon worden :-)
    Geniet met elkaar nog van de laatste momenten daar!
    Een goed afscheid en alvast een goede reis.
    Bedankt voor de verslagen en foto's, fijn om zo mee te kunnen kijken in wat jullie mochten meemaken.
    Ook heel bijzonder dat 3 van jullie je hebben laten dopen! Zegen!

• 02 Augustus 2016 - 02:40

Stephen En Inge:

Wat mooi om te lezen van deze bijzondere dag! Geniet met elkaar nog en we wensen jullie alvast een goede en veilige reis toe! Zegen!