Dag 3 in Namibie - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu Dag 3 in Namibie - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Namibie

Door: kidsclub

Blijf op de hoogte en volg Rene

23 Juli 2016 | Namibië, Rehoboth

Op de derde dag van deze reis hebben we verschillende dingen kunnen doen. Het eerste bezoekje was al erg vroeg op weg en gingen naar het ziekenhuis. Daar hebben Lois, Malissa, Jessie, Gerda, Matthe en Brenda de kindjes gewassen en verschoond en natuurlijk met ze geknuffeld.

Na het ontbijt ging het eerste groepje op weg naar Block E om een nieuw blikken huisje te bouwen. Dit groepje bestond uit; Gerda, Dick, Sven, Thom, Rosanne, Marjolein, Joanne en Corine. Aangezien er minder handen nodig bleken dan verwacht, ging de ene helft van het groepje naar Birgit, een medewerkster van het RKC, om daar haar erf op te ruimen en haar bijna ingezakte blikken huisje te slopen. De geur van plas en poep kwam je tegemoet zodra je haar terrein op kwam. Zij had last van dronken mensen die haar erf als een drankplek zagen. Daarom heeft ze enkele tijd bij haar moeder gewoond met haar vijf kinderen. Wij helpen haar om een hek te bouwen, zodat haar terrein is afgeschermd.

Na de lunch heeft de tweede groep hieraan verder gewerkt. Deze bestond uit; Frans, Matthe, Jessie, Lois, Matthijs, Edwin en Brenda. Na de schoonmaak hadden we genoeg kinderen die met ons wilden spelen en knuffelen. Om een beetje in te burgeren kreeg Lois drie mooie vlechtjes.

's Middags was er ook nog een outreach kidsclub in de wijk. Daar hebben ze een broodje gegeten, gedansd, gezongen en gespeeld. Ook hier werden haren ingevlochten en veel foto's gemaakt. De ouderen kinderen gingen uit een engels bijbelstudieboekje een bijbel verhaal behandelen. De kleinere kinderen gingen spelletjes doen.

Na deze activiteiten konden we genieten van het avondeten dat voor ons werd bereid door de medewerkers van het RKC. Dit bestond uit een pittige worst met een zelfgebakken broodje en een salade van wortel, kool, rozijnen, ananas en mayonaise.

Gisteravond was er in het RKC een Youth got talent show. Zelf gingen wij natuurlijk ook meedoen. we gingen het gospellied happy day zingen. Dit was geen succes. mensen vergaten hun teksten en we kregen weinig applaus. Gelukkig door de solo van Malissa en onze danspasjes kregen we nog een beetje punten. 11 van de 25 punten hadden we..... voor de rest waren er veel jongeren die dansten en rapten.

De avond hebben we afgesloten rondom het kampvuur. Daar hebben we liedjes gezongen, chips gegeten en heel veel gelachen, mede dankzij Dick, de oudste hier. 's Middags hebben Dick, Gerda en wat jongens in Rehoboth geshopt, hier heeft Dick zich nogal misdragen. De foto's ijn zeer schokkend. We hopen dezze nog met jullie te delen. (de laptops hier zijn zo traag, dus het duurt een poosje voordat de foto kunnen bijgevoegd worden)

In verband met de stroomuitval hebben we een verlate blog. We zijn ons nu aan het voorbereiden voor het sporttoernooi, voetbal en netbal. We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen!! Bedankt daarvoor.

Veel liefs vanuit Namibie,
Lois, Jessie, Brenda, Sven en Danielle(groetjes aan haar moeder, ze mist haar;))

• 23 Juli 2016 - 11:22

Margreet:

Wat fijn om via deze site jullie belevenissen en indrukken mee te kunnen beleven. (checken even regelmatig want we kunnen niet in de mailinglist op de een of andere manier..) Ook super om foto's te zien! Bijzonder en mooi dat jullie dit mogen meemaken. Gods zegen in alles!
    Voor Daniëlle, check even je FB privé berichten want je hebt gisteren een prachtig nichtje gekregen!!
    Veel liefs en dikke knuff! xxx
    Margreet

• 23 Juli 2016 - 11:29

Wolter Evelien Bram Jesse:

Wat geweldig om weer te lezen wat jullie allemaal beleven daar in Rehoboth. En wat een dankbaar werk. Jullie zijn een zegen voor de mensen daar. Gods liefde vloeit door jullie heen naar de mensen.
    Gaaf om zo met jullie mee te genieten door de blogs.
    Ps Is Stef er wel.......... ? lees zijn naam nergens terug. Haha. Groetjes een een knuffel voor Stef.

• 23 Juli 2016 - 14:11

Casper:

Super goed bezig, luitjes! Mooi om te lezen!
    God bless!

• 23 Juli 2016 - 14:45

Dries, Willeke, Eva En Stan:

Prachtig om zo een klein beetje mee te maken van jullie reis!
    Heel veel zegen toppers, wij bidden mee voor heel veel licht en liefde die jullie mogen delen en ontvangen van onze Geweldige God!!!!!

• 23 Juli 2016 - 16:14

Bernard En Dorina :

Leuk om zo jullie verhalen te lezen en om te weten wat jullie hebben gedaan op een dag.
    Heel veel zegen en plezier gewenst in jullie werk. (:

• 23 Juli 2016 - 19:56

Willy Van Der Voort:

Prachtig om te lezen, we vinden het erg leuk om zo de gebeurtenissen van jullie te volgen,

En we waren er al errug!!!! bang voor dat Dick zich zou misdragen!!!!!!!

Gods zegen toegewenst. in jullie mooie werk.
    Groet, Henno en Anna Luuk, Willy.

• 23 Juli 2016 - 20:22

Opa/ Oma Weerd:

Even een opsteker voor jullie allemaal,Danielle en Aron groetjes uit kampen,
    Wat fijn dat we jullie kunnen volgen op deze wijze,Gezegende tijd voor jullie allemaal.

• 23 Juli 2016 - 20:22

Johan & Janet:

Ook wij zijn ontroerd en enthousiast door het lezen van jullie belevingen. We zien er naar uit de verhalen straks live te horen als jullie weer terug zijn. Of is jullie hart gestolen en blijven jullie daar ☺? Nog geen foto's van Sven gezien maar leuk om te lezen dat hij er wel bij is....
    Groeten voor iedereen daar.

• 23 Juli 2016 - 22:14

Andre En Matje:

Wat een prachtige verhalen van jullie!! Geniet ervan met elkaar. Veel zegen in jullie werk. En pas goed op Dick!! ook wij weten dat hij vol humor zit. Daarom houden wij veel van onze vriend en willen wij nog veel samen genieten.

• 23 Juli 2016 - 23:12

Marjan De Jong:

Hoi allemaal
    Wat leuk dat we hier ook op de hoogte blijven van jullie belevenissen. Ik hoop dat jullie veel kunnen betekenen voor de mensen daar.

• 24 Juli 2016 - 15:28

Henk En Els :

Bijzonder hoor, om jullie belevenissen te lezen! Het is mooi en waardevol wat jullie doen. Erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden en de foto's spreken voor zich :)
    Geniet en zegen voor jullie allemaal! Henk en Els

• 24 Juli 2016 - 17:07

Opa En Oma Katgert:

Hallo allemaal, wat geweldig wat jullie daar in Namibie kuunen betekenen.
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd toe en Gods zegen.