Baie lekker toernooi en ontspanning! - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu Baie lekker toernooi en ontspanning! - Reisverslag uit Rehoboth, Namibië van Rene Centre - WaarBenJij.nu

Baie lekker toernooi en ontspanning!

Door: Stef, Brenda en Britt

Blijf op de hoogte en volg Rene

24 Juli 2016 | Namibië, Rehoboth

Op zaterdag was het gedaan met de vakantietijden wat de ochtend betreft. Stipt 08.00 uur zaten wij aan de ontbijttafel. Er moesten een heel aantal voorbereidingen getroffen worden i.v.m. het sporttoernooi.

Om te beginnen werden de taken verdeeld. Er moesten boodschappen gedaan worden om voor alle deelnemende teams (volgens Stef hoort hier 'in' tussen te staan) een lunch te voorzien.
Verder moesten er nog een aantal organisatorische dingen geregeld worden zoals de geluidsinstallatie, de velden en het speelschema.
De inschrijvingen voor het voetballen verliep zonder enig probleem. De inschrijvingen voor het netballen verliep daarentegen niet zo soepeltjes.

Om mee te doen aan het toernooi behoorden de teams 20 N$ inschrijfgeld te betalen. Daarvoor kregen zij een lunch terug. Ook was er voor de eerste, tweede en derde plek een prijs.
Om 10.00 uur begon dan eindelijk het toernooi.
Het deelnemersveld telde in totaal 8 voetbal- en 3 netbalteams.

Na enig beraad hebben wij als sportgroep besloten om het netbaltoernooi af te lassen en in plaats daarvan vriendschappelijke partijtjes te spelen. Hoewel wij als Nederlanders onbekend waren met de regels van netbal, hebben wij alsnog een partijtje weten te winnen van een lokaal Nambisch team.

Ook op het gebied van voetbal hebben wij onze nationale naam hoog gehouden. Na enig gestrompel en gestruikel hebben wij de derde prijs weten te bemachtigen. De manier van voetballen tegen de Namibische teams was in het begin even wennen. De snelheid waarmee zij speelden en de winnaarsmentaliteit die zij hadden, was de reden bij ons als Nederlanders voor aanpassing van ons spel.

Om 15.00 uur was het toernooi ten einde. De derde plek zorgde ervoor dat we tevreden terug konden kijken op het toernooi.

Het diner bestond uit een pizza en een milkshake. Hier hebben wij erg van genoten na zo'n intensieve dag. Voor 2 jongens (Thom en Sven) eindigde de leuke middag toch nog in mineur door de pittige saus op de pizza.

De avond was voor ons als jongeren vrij in te vullen. Uiteindelijk koos het leeuwendeel ervoor om Block E in te gaan. Dit was om een indruk te krijgen van het weekendleven in de sloppenwijk. Wij hebben veel gezien en gebeden. Ook hebben wij een dronken vrouw thuis gebracht en lekker ingestopt. Als wij haar niet tegen gekomen waren was zij gestorven aan onderkoeling. Prijs de Heer voor die ontmoeting!

Vandaag hebben wij een kerkdienst bezocht. Ons zitvlees werd zeer op de proef gesteld. De dienst duurde maar liefst 2 uur en 35 minuten om precies te zijn. Daar tegenover staat dat wij gevoed zijn voor de komende drie weken.

De rest van de dag hebben wij door gebracht bij Oanob Dam. Dit is een groot meer met een restaurant en een schitterend uitzicht. Wij hebben genoten van de zon, de milkshakes en de prachtige natuur! We hebben de dag daar afgesloten met een heerlijk diner bestaande uit kip of beef.

Een gezegende week toegwenst en bedankt voor het lezen van deze blog.

Met vriendelijke groeten,
Brenda, Stef en Britt.

P.s. Dikke kus en knuffel voor Liene (Hou van je mam, kus Stef) En goed je tanden poetsen straks.
P.s.s. Wij hopen met deze blog een einde gemaakt te hebben aan de lage taalkwaliteit van onze blogs.
P.s.s.s Dikke knuffel voor al onze papa's en mama's!

• 24 Juli 2016 - 21:18

Thea Eilander:

Wauw, wat weer een superleuk verhaal! Geweldig om te lezen. Wat mooi dat jullie een instrument in Gods hand mogen zijn !

• 24 Juli 2016 - 21:32

Arnold En Jolanda:

Wat fijn om weer een verhaal te lezen van jullie dag daar! Wat een mooie en bijzondere dagen mogen jullie daar beleven met elkaar. Geniet van alles wat jullie mee mogen maken en deel van mogen zijn.

• 24 Juli 2016 - 22:35

Mirjam Ruitenberg:

Zo leuk dat jullie ons elke dag op de hoogte houden van wat jullie beleefd hebben die dag!
    Hopelijk houden jullie dit de hele reis vol;)

Jullie zijn voor veel mensen daar 'een warme deken', nu het daar zo koud is!

Ik wens jullie een 'lekker nacht' en 'tot morgen'!

Mirjam

• 24 Juli 2016 - 22:51

Joel En Gerlien:

Heej Malissa, Brenda, Marieke en de rest :)

Leuk om iets te lezen van jullie avonturen!
    Geniet en maak er iets onvergetelijks van!

Groetjes Joel Gerlien (en Rufus → hond)

• 25 Juli 2016 - 00:59

Esther:

Leuk om te lezen allemaal. En wat maken jullie nu al bijzondere dingen mee!
    Ik denk aan jullie en bid mee (:
    En Frans, beetje lief zijn he!

• 25 Juli 2016 - 09:37

José & Jan Willem:

Wat een verschillende indrukken. We leven op afstand mee. Tip : organiseer een schaatswedstrijd. De nachten zijn er koud genoeg voor en Rene heeft ervaring ! Mooie dag vandaag !

• 25 Juli 2016 - 10:35

Stephen En Inge:

Bedankt voor deze mooie update. Zo maken we een beetje mee wat er zoch zoal afspeelt. Geweldig hoe jullie je inzetten in de wijk en met het sporttoernooi. Gezegende tijd verder daar en hoe God jullie wil gebruiken voor de mensen daar en voor elkaar.

• 25 Juli 2016 - 11:33

Evelien:

Superleuk om al jullie belevenissen weer te lezen.
    Heerlijk om ook tijd te hebben voor ontspanning.
    We kijken elke dag uit naar jullie blog. Dus echt top dat jullie daar de tijd voor nemen.

Dikke kus en knuffel terug aan Stef. Hou van je kerel. Vind het echt geweldig om te zien dat je geniet om daar te zijn. En dat je een werktuig bent waar God door heen werkt. Trots op je.

• 25 Juli 2016 - 20:51

Henk En Janneke:

Zo grappig geschreven ook, de sfeer is prima als we het zo lezen!!
    Ik zag dat Romi ook nog een hele leuke blog bijhoudt, met hele gave foto's. Echt de moeite waard! Romireist.blogspot.nl

Extra drukkie voor Bren en Malis!

• 26 Juli 2016 - 10:48

Henri En Dinie Ruitenberg:

Mooi dat we door jullie verslag en de foto's mee kunnen leven met jullie belevenissen.
    Als je er al een paar keer bent geweest is alles heel erkenbaar en is het net of jullie heel dichtbij zijn.
    Ga zo door en de groeten uit Den Ham.

• 26 Juli 2016 - 21:09

Miranda Hoff:

Wat een mooie verhalen. Jullie maken bijzondere dingen mee. Gods zegen toegewenst voor de verdere reis. Dikke knuffel voor Willeke!

Groetjes uit Vriezenveen: Gerlo, Miranda, Marlies & Dorien.

• 27 Juli 2016 - 09:33

Jennie Seijn:

Hallo Dick en alle anderen
    Wat een mooi werk doen jullie!
    We wensen jullie veel succes toe.
    Lieve groet uit Elspeet

• 28 Juli 2016 - 09:44

Marinus En Bea Strijkert:

Geweldig de belevenissen mee te beleven door deze blog, we kijken er elke dag naar uit.
    geniet nog van deze reis en laat je licht schijnen.
    Hartelijke groet en knuffel voor Brenda en Malissa